Ny organisering af skoledagen – Din nye skolehverdag med overskud

Ny organisering af skoledagen giver dig mulighed for en hverdag med overskud til alle – både eleverne og dig selv. Få det hurtige overblik, så du nemt kan gøre drøm til virkelighed med UgeskemaRevolutionen i din nye skolehverdag. Vil du også sikre, at alle dine elever bliver selvstændige, videbegærlige og dygtige? Og vil du samtidig imødekomme… Læs mere »

Lektørudtalelse – Få ro, trivsel og overskud i lyset af folkeskolereformen

Endelig kom den … lektørudtalelsen 😊 Og jeg er glad 😊 Den indeholder nemlig en anbefaling om at indkøbe min nye bog til PLC, folkebibliotek og biblioteker ved professionshøjskolerne 👍 👍 👍 Jeg ville gerne dele lektørudtalelsen med dig. Foreløbig må jeg desværre kun bringe 10% af den samlede tekst, som først bliver offentliggjort om… Læs mere »

Lærer fra Værløse udgiver bog om ny undervisningsmetode

“Blandt de ting, som Karina Winther arbejder på at skabe med sit Ugeskema, er ro i undervisningen, en varieret skoledag, en nem vej til undervisningsdifferentiering, mere tid til dialog med hver enkelt elev samt aktive, engagerede og ansvarlige elever med lyst til at lære.” Sådan skriver Furesø Avis i forbindelse med udgivelsen af min nye bog Få ro,… Læs mere »

Ses vi til Læringsfestivalen?

I år har vi stand 94 til Danmarks Læringsfestival i København, og jeg håber, at du kigger forbi 😊 Jeg glæder mig til en snak om, hvordan vi sammen kan skabe en skolehverdag med ro, trivsel og overskud til alle. Og har du spørgsmål om undervisningsdifferentiering, inklusion og klasseledelse i praksis, så fyr løs! Du… Læs mere »

Lærerens relationskompetence er afgørende

”Lærerens relationskompetence er fuldstændigt afgørende for, at børn har det godt i skolen, og at de lærer meget,” forklarer Louise Klinge i et forskningsprojekt, der har fokus på læreres relationskompetence. Det betyder med andre ord noget, hvordan vi møder børn og unge i skolen. Selvfølgelig. Et af de psykologiske behov, der bliver tilgodeset, når vi lærere… Læs mere »

Er UgeskemaRevolutionen på vej til Japan?

Universitetsstuderende fra Japan, der har været i Danmark for at blive klogere på det danske uddannelsessystem, er blevet inspireret af UgeskemaRevolutionen. ”Der var fra alle de besøgende særlig stor interesse for, hvordan vi på Ejby Skole underviser vores børn og unge mennesker, så de kan klare sig videre i uddannelsessystemet. Et system, der kræver selvstændighed… Læs mere »

Ny UgeskemaRevolution-friskole på vej

Når Egekrone Friskole i Ballerup starter til sommer, bliver UgeskemaRevolutionen omdrejningspunktet for undervisningen. ”Netop UgeskemaRevolutionen vil gøre det muligt at kunne have en høj grad af undervisningsdifferentiering og undervise flere aldersklasser samtidigt på en lille skole,” forklarer Theis Ingvorsen, der er initiativtager til den nye friskole. Citatet er fra Ballerup Bladet, november 2018: Ny bæredygtig… Læs mere »

Fra Ugeskemaelev til gymnasieelev

Som gymnasieelev har det stor betydning, hvilket fundament der er skabt i folkeskolen. Mads fortæller, hvordan det var for ham at arbejde med UgeskemaRevolutionen i indskolingen, og hvad det betyder for ham i dag, hvor han går på gymnasiet. Noget af det Mads peger på er ansvar, selvstændighed og evnen til at strukturere sit arbejde. Og… Læs mere »

4 simple skridt – Kom nemt i gang med Ugeskema

Med 4 simple skridt er du nemt i gang med Ugeskema. 1. Du tager det undervisningsmateriale, du har planlagt til næste uge 2. Downloader Ugeskemaskabelonen 3. Indsætter navne og opgaver 4. Fremskaffer træklodser + sandpapir Nu er du klar til uge 1 med Ugeskema 😊 Få succes fra start Den nemmeste vej til at komme godt i gang… Læs mere »

Bevægelse og afslapning på samme tid

Bevægelse og afslapning på samme tid med De 5 Tibetanere Når du vil bygge bevægelse ind på Ugeskemaet og samtidig give hjernen en pause, så kan De 5 Tibetanere være en god mulighed. De 5 Tibetanere er fem simple yogaøvelser, som kommer hele kroppen igennem. Brian Dernje Nielsson guider eleverne gennem processen på en behagelig og… Læs mere »