tillid til eleverne

UgeskemaRevolutionen skaber muligheder

”Metoden skaber ifølge skolerne mulighed for at arbejde med undervisningsdifferentiering, inklusion og klasseledelse.” Sådan skriver EVA om UgeskemaRevolutionen i sin nyeste rapport. UgeskemaRevolutionen er en forholdsvis ny måde at organisere undervisningen på, hvor det bliver muligt at undervisningsdifferentiere og inkludere elever med særlige behov. Eleverne bevarer deres lyst til at lære, og det bliver muligt […]

Læs mere ...
Uro i undervisningen

Ro i undervisningen

Ro i undervisningen – halvt eller helt kryds? Uro? – min nysgerrighed er vakt. Der skal være ro i undervisningen, når klassen arbejder med Ugeskema. Det er en noget skeptisk lærer, der møder mig, da jeg holder kursus. Hun har med sine egne øjne været ude at se – og navnlig høre – Ugeskema i praksis. […]

Læs mere ...
tillid til eleverne

Tillid til eleverne

Det kræver tillid til eleverne, når du arbejder med Ugeskema. Du kan måske komme til at føle, at du mister styringen. Det gør du selvfølgelig ikke. Eleverne planlægger deres eget arbejde og vælger selv i hvilken rækkefølge, de løser opgaverne. De vælger altså ikke om de arbejder – kun rækkefølgen. Undervejs har du god tid […]

Læs mere ...
Ro i undervisningen

Helt ro

Vi har forskellige grænser for, hvad vi mener med ro i undervisningen. For mig betyder ro, at der skal være HELT STILLE. Hvis du begynder at tale, mens nogle elever stadig små-snakker, signalerer du, at det er det, du mener med ro. Jeg plejer at klappe for at få ro. I indkøringsfasen er det som […]

Læs mere ...

Anmeldelse Børnehaveklasseforeningen

Anmeldelse Børnehaveklasseforeningen Forfatterne kommer i bogen omkring de emner, der er oppe i tiden; klasseledelse,  anerkendelse, inklusion, undervisningsdifferentiering, klassetrivsel, respekt for barnet, ansvarlige og glade børn og ikke mindst inddragelse af forældrene. Kan man ønske sig mere af én bog? Jeg tror det ikke! Citat fra anmeldelsen https://www.boernehaveklasseforeningen.dk/…/Skolestart%203%202016_indhold.pdf

Læs mere ...