Kategori: Erfaringer

Erfaringer med Ugeskema i folkeskolen  |  Overskud og overblik Fagligt niveau er steget markant efter indførelse af Ugeskema. Positive erfaringer med øget trivsel i klassen…

Finn ser forskellen med Ugeskema

Differentieret undervisning er en af de ting, som er blevet nemmere. Læreren Finn gør status over sit første halvår med Ugeskema. For eleverne er det frie valg mellem rækkefølgen af opgaverne en motivationsfaktor, som Finn lægger mærke til. For hans egen vedkommende er en af gevinsterne ved Ugeskema, at det er mere overskueligt at lave… Læs mere »

Få tid, overskud og lettere forberedelse

Drømmer du om at få tid og overskud i din skolehverdag? Et fatamorgana, tænker du måske. Og jeg ved, at det kan lyde som en uopnåelig ønskedrøm som lærer at lette din forberedelse og samtidig få frigivet tid i undervisningen til at komme omkring alle dine elever. Men tænk, hvis det faktisk kunne blive din virkelighed… Læs mere »

Fra Ugeskemaelev til gymnasieelev

Som gymnasieelev har det stor betydning, hvilket fundament der er skabt i folkeskolen. Mads fortæller, hvordan det var for ham at arbejde med UgeskemaRevolutionen i indskolingen, og hvad det betyder for ham i dag, hvor han går på gymnasiet. Noget af det Mads peger på er ansvar, selvstændighed og evnen til at strukturere sit arbejde. Og… Læs mere »

Ro, struktur, inklusion og undervisningsdifferentiering

Ro, struktur, inklusion og undervisningsdifferentiering i Nuuk ”UgeskemaRevolutionen har gavnet rigtig godt, fordi det har skabt ro, struktur, inklusion og undervisningsdifferentiering,” fortæller Dorthe Bidstrup, som er skoleinspektør på Kangillinnguit skolen i Nuuk. ”Undervisningsmetoden har været brugt gennem et halvt år, og lærerne er glade for resultaterne og anbefaler metoden til andre skoler,” konkluderer Nuuk TV.… Læs mere »

UgeskemaRevolutionen skaber muligheder

”Metoden skaber ifølge skolerne mulighed for at arbejde med undervisningsdifferentiering, inklusion og klasseledelse.” Sådan skriver EVA om UgeskemaRevolutionen i sin nyeste rapport. UgeskemaRevolutionen er en forholdsvis ny måde at organisere undervisningen på, hvor det bliver muligt at undervisningsdifferentiere og inkludere elever med særlige behov. Eleverne bevarer deres lyst til at lære, og det bliver muligt… Læs mere »

Overblik giver kvalificerede karakterer

”Allerede efter 4 uger med Ugeskema har jeg meget større overblik, end jeg nogensinde har haft før på det her tidspunkt,” fortæller Janne, som er lærer i 10. klasse. Hun har klassen i engelsk i 3 timer om ugen, og efter kun 12 timer er hun i stand til at give karakterer på et kvalificeret… Læs mere »

Alt det overskud – kan det nu også passe

Jeg ved godt, at det lyder rosenrødt og næsten som en uopnåelig ønskedrøm, når jeg fortæller, at det faktisk kan lade sig gøre med både undervisningsdifferentiering, inklusion, klasseledelse og overskud i din hverdag i folkeskolen. Kan det nu også passe med alt det overskud, tænker du måske. Kan det nu også passe med alt det… Læs mere »