Ro, struktur, inklusion og undervisningsdifferentiering i Nuuk

Ro, struktur, inklusion og undervisningsdifferentiering

Ro, struk­tur, inklu­sion og under­vis­nings­dif­fe­ren­ti­e­ring i Nuuk ”Uge­ske­ma­Re­vo­lu­tio­nen har gav­net rig­tig godt, for­di det har skabt ro, struk­tur, inklu­sion og under­vis­nings­dif­fe­ren­ti­e­ring,” for­tæl­ler Dort­he Bid­strup, som er sko­le­in­spek­tør på Kan­gil­lin­ngu­it sko­len i Nuuk. ”Under­vis­nings­me­to­den har været brugt gen­nem et halvt år, og lærer­ne er gla­de for resul­ta­ter­ne og anbe­fa­ler meto­den til andre sko­ler,” kon­klu­de­rer Nuuk TV. […]

Læs mere ...
Sådan udfordrer du højt begavede elever

Sådan udfordrer du højt begavede elever

Højt bega­ve­de ele­ver skal udfor­dres – som sam­fund har vi sim­pelt­hen ikke råd til at tabe deres talent. Når kli­ma­kri­sen og andre sam­fund­skri­ti­ske udfor­drin­ger skal løses, skal alle evner og res­sour­cer i spil. Spe­ci­a­lun­der­vis­ning er ikke løs­nin­gen. I min optik er det noget helt andet, der skal til. Sva­ret er under­vis­nings­dif­fe­ren­ti­e­ring! Det er ikke kun […]

Læs mere ...
UgeskemaRevolutionen sikrer differentiering og inklusion i skolen

Ny undersøgelse: Ugeskema sikrer differentiering og inklusion i skolen

Arti­kel i Poli­ti­ken, Den moder­ne grund­sko­le … Under­sø­gel­se blandt bru­ge­re af Uge­ske­ma­Re­vo­lu­tio­nen viser, at under­vis­nings­me­to­den under­støt­ter lærer­nes arbej­de med imple­men­te­ring af fol­ke­sko­lere­for­mens mål og ambi­tio­ner. Iføl­ge spør­ge­ske­maun­der­sø­gel­sen sik­rer Uge­ske­ma­Re­vo­lu­tio­nen bl.a., at alle ele­ver bli­ver udfor­dret på deres eget niveau. Som det frem­går af artik­len, viser under­sø­gel­sen, at jo mere kon­se­kvent Uge­ske­ma­Re­vo­lu­tio­nen er imple­men­te­ret og jo høje­re andel af […]

Læs mere ...
Inklusion er en kæmpe gave for en klasse

Ugeskemaet skaber rammen for inklusion

Inklu­sion af alle dine ele­ver er en reel mulig­hed – Uge­ske­ma­et ska­ber ram­men for, at det kan lade sig gøre. Måske tæn­ker du, at det lyder som et fata­mor­ga­na, men frem­for et drøm­me­syn, kan det bli­ve din vir­ke­lig­hed med få simp­le greb. Se video­en med Tro­els, der lyk­kes med at inklu­de­re alle ele­ver ved hjælp […]

Læs mere ...
Ugeskema med linial

5 tips til at skabe overblik for dine elever

Uge­ske­ma­et ska­ber over­blik for dine ele­ver, og det lærer dem at plan­læg­ge og pri­o­ri­te­re deres tid. Den faste, til­ba­ge­ven­den­de og gen­ken­de­li­ge struk­tur fun­ge­rer som en slags opskrift til at ska­be struk­tur og over­blik over opga­ver­ne. I sko­len er der man­ge opga­ve­ty­per, som går igen og igen. Opga­ver­ne er selv­føl­ge­lig for­skel­li­ge fra uge til uge, men […]

Læs mere ...
Ordblinde kan bidrage i skolen

Ordblinde genfinder troen på sig selv og lysten til at lære

Ord­blind­hed (dys­lek­si), der egent­lig ’bare’ er et læse­han­di­cap, ender for nog­le ele­ver med at koste dyrt på både selv­værd, selv­til­lid og lysten til at lære. Men sådan behø­ver det ikke være. Det giver selv­værd at kun­ne bidra­ge Det gør stort ind­tryk på mig, når en 8. klas­se­læ­rer for­tæl­ler, hvor­dan en af hen­des ele­ver for før­ste […]

Læs mere ...
tillid til eleverne

UgeskemaRevolutionen skaber muligheder

”Meto­den ska­ber iføl­ge sko­ler­ne mulig­hed for at arbej­de med under­vis­nings­dif­fe­ren­ti­e­ring, inklu­sion og klas­se­le­del­se.” Sådan skri­ver EVA om Uge­ske­ma­Re­vo­lu­tio­nen i sin nye­ste rap­port. Uge­ske­ma­Re­vo­lu­tio­nen er en for­holds­vis ny måde at orga­ni­se­re under­vis­nin­gen på, hvor det bli­ver muligt at under­vis­nings­dif­fe­ren­ti­e­re og inklu­de­re ele­ver med sær­li­ge behov. Ele­ver­ne beva­rer deres lyst til at lære, og det bli­ver muligt […]

Læs mere ...
helt naturlig inklusion

Undervisningsdifferentiering og inklusion — helt naturligt

Under­vis­nings­dif­fe­ren­ti­e­ring og inklu­sion — helt natur­ligt ”Man behø­ver ikke engang tæn­ke over buzz-orde­­ne ’dif­fe­ren­ti­e­ring’ og ’inklu­sion’, for­di det er så inte­gre­ret i hin­an­den, og det er så sam­men­s­mel­tet, at det er noget, der natur­ligt sker i under­vis­nin­gen med Uge­ske­ma­Re­vo­lu­tio­nen,” for­tæl­ler Nico­laj. Det kan vist ikke siges smuk­ke­re 🙂 Se video­en med Nico­laj. Her kan du […]

Læs mere ...