skolemøbler efter skolereform

Hvilke skolemøbler er der behov for efter skolereformen?

Inden for møbeldesign er der også fokus på UgeskemaRevolutionen. Klas Hjære Poulsen har i sin afsluttende eksamensopgave (VIA Design – Designteknolog) set på, hvilke skolemøbler der er behov for, efter den nye skolereform blev indført. Han har designet et møbel, han kalder “Together” i sit eksamensprojekt. Det har været spændende for mig at få indblik i en […]

Læs mere ...
Rammesætning i engelskundervisning

Rammesætning i engelskundervisning – giver overblik og selvstændige elever

Sarah Tarp har skrevet bacheloropgave i engelsk med UgeskemaRevolutionen som omdrejningspunkt. Opgaven hedder ”Rammesætning i engelskundervisning – giver overblik og selvstændige elever”. Hun undersøger, hvordan UgeskemaRevolutionen kan bidrage til at give eleverne medbestemmelse og dermed medansvar i engelskundervisningen i udskolingen. Sarah skriver blandt andet, at det frie valg af samarbejdspartnere kan give eleverne en tryghedsfølelse, […]

Læs mere ...

Ugeskema som specialpædagogisk indsats i normalundervisningen

Susanne Christensen har skrevet afgangprojekt fra PD i specialpædagogik. I specialet bliver UgeskemaRevolutionen anskuet fra en teoretisk synsvinkel ved hjælp af John Hattie og Andreas Helmkes forskning. I specialet undersøger hun: ”Hvordan er det muligt at vurdere den læringspædagogiske kvalitet i ”UgeskemaRevolutionen” i en specialpædagogisk indsats indenfor rammerne af normalundervisning set i forhold til relevant forskning, […]

Læs mere ...