Læs alle indlæg

helt naturlig inklusion

Undervisningsdifferentiering og inklusion — helt naturligt

Under­vis­nings­dif­fe­ren­ti­e­ring og inklu­sion — helt natur­ligt ”Man behø­ver ikke engang tæn­ke over buzz-orde­­ne ’dif­fe­ren­ti­e­ring’ og ’inklu­sion’, for­di det er så inte­gre­ret i hin­an­den, og det er så sam­men­s­mel­tet, at det er noget, der natur­ligt sker i under­vis­nin­gen med Uge­ske­ma­Re­vo­lu­tio­nen,” for­tæl­ler Nico­laj. Det kan vist ikke siges smuk­ke­re 🙂 Se video­en med Nico­laj. Her kan du […]

Læs mere ...
UgeskemaRevolutionen - Alt det overskud

Alt det overskud – kan det nu også passe

Jeg ved godt, at det lyder rosen­rødt og næsten som en uop­nå­e­lig ønskedrøm, når jeg for­tæl­ler, at det fak­tisk kan lade sig gøre med både under­vis­nings­dif­fe­ren­ti­e­ring, inklu­sion, klas­se­le­del­se og over­skud i din hver­dag i fol­ke­sko­len. Kan det nu også pas­se med alt det over­skud, tæn­ker du måske. Kan det nu også pas­se med alt det […]

Læs mere ...
rigid målstyring i folkeskolen

Sådan får du mål med mening (selvom du er træt af rigid målstyring)

Når jeg arbej­der med ele­ver­nes indi­vi­du­el­le mål, er det utro­ligt vig­tigt for mig hele tiden at have for­må­let for øje – at der fak­tisk er en mening med det, vi laver. Måske er du træt af rigid målsty­ring og er bekym­ret for, hvor­dan ele­ver­nes indi­vi­du­el­le mål kan tæn­kes ind i en menings­fuld sam­men­hæng. At vi […]

Læs mere ...
Fagligt niveau i skolen

Fagligt niveau er steget markant

Efter kun ét år med Uge­ske­ma er det fag­li­ge niveau ste­get mar­kant. Anja for­tæl­ler, hvor­dan karak­te­rer­ne i klas­sen steg fra 02 og 4 i star­ten af sko­le­å­ret til 7 – ja, til afgangs­prø­ven i dansk fik hele 16 ud af 26 ele­ver i klas­sen end­da 10 eller 12, og klas­sen end­te med et snit på 8,9. Da […]

Læs mere ...
sød ide til dimissionsfesten

Sød ide til dimissionsfesten

Lærer Hel­le Cas­per­sen over­rak­te alle ele­ver en rød nel­li­ke og deres klods fra ’Uge­ske­ma­re­vo­lu­tio­nen’, hvor ele­ver­ne via en klods med navn til­ken­de­gi­ver, at de nu har brug for hjælp. Som Hel­le Cas­per­sen sag­de: “Nu har I ikke læn­ge­re brug for hjælp fra mig, så I får klod­sen med hjem.”     Nu har I ikke læn­ge­re brug […]

Læs mere ...
Individuelle læringsmål og reflektion over egen læring

Målstyret undervisning, læringsmål & refleksion over egen læring

Målsty­ret under­vis­ning, lærings­mål og reflek­sion over egen læring er en inte­gre­ret del af hver­da­gen, når du arbej­der med Uge­ske­ma­Re­vo­lu­tio­nen. Jeg bli­ver ofte spurgt om sam­men­hæn­gen mel­lem Uge­ske­ma­Re­vo­lu­tio­nen og målsty­ret under­vis­ning. Det er ele­ver­nes lærings­mål, der er omdrej­nings­punk­tet, når jeg udar­bej­der Uge­ske­ma­et. Når vi taler lærings­mål, kun­ne vi lige så godt tale om zonen for nær­me­ste […]

Læs mere ...
Varieret skoledag og understøttende undervisning

Varieret skoledag

Du kan nemt ska­be en vari­e­ret sko­le­dag, når du til­ret­te­læg­ger en stor del af ele­ver­nes sko­le­dag med Uge­ske­ma­Re­vo­lu­tio­nen. Du ska­ber vari­a­tio­nen inden for Uge­ske­ma­ets ram­mer.  Mine ele­ver arbej­der med Uge­ske­ma det meste af dagen. Ele­ver­ne kan veks­le mel­lem opga­ver fra for­skel­li­ge fag og mel­lem opga­ver med for­skel­lig grad af fysisk akti­vi­tet. Du ska­ber vari­a­tio­nen inden […]

Læs mere ...