Læs alle indlæg

Elevmedbestemmelse med UgeskemaRevolutionen

Ny organisering af skoledagen | Få en hverdag med overskud

Ny orga­ni­se­ring af sko­le­da­gen giver dig mulig­hed for en hver­dag med over­skud til alle – både ele­ver­ne og dig selv. Få det hur­ti­ge over­blik, så du nemt kan gøre drøm til vir­ke­lig­hed med Uge­ske­ma­Re­vo­lu­tio­nen i din nye sko­le­hver­dag. Vil du også sik­re, at alle dine ele­ver bli­ver selv­stæn­di­ge, vide­be­gær­li­ge og dyg­ti­ge? Og vil du sam­ti­dig imø­de­kom­me […]

Læs mere ...
Bevægelse i undervisningen med De 5 Tibetanere

Bevægelse og afslapning på samme tid

Bevæ­gel­se og afslap­ning på sam­me tid med De 5 Tibe­ta­ne­re Når du vil byg­ge bevæ­gel­se ind på Uge­ske­ma­et og sam­ti­dig give hjer­nen en pau­se, så kan De 5 Tibe­ta­ne­re være en god mulig­hed. De 5 Tibe­ta­ne­re er fem simp­le yogaø­vel­ser, som kom­mer hele krop­pen igen­nem. Bri­an Der­nje Niels­son gui­der ele­ver­ne gen­nem pro­ces­sen på en beha­ge­lig og […]

Læs mere ...
Undervisningsdifferentiering, inklusion og læringsmål i PRAKSIS

Få nøglen til dine elever

Få nøg­len til dine ele­ver, så du kan hjæl­pe dem med at indstil­le kom­pas­set i den rig­ti­ge ret­ning… Gen­nem mine år som lærer er jeg stødt på ele­ver, som har udfor­drin­ger i man­ge for­skel­li­ge ret­nin­ger. Nog­le ele­ver har svært ved at kon­cen­tre­re sig, og andre kan have svært ved noget så ele­men­tært som at sid­de […]

Læs mere ...
tillid til eleverne

UgeskemaRevolutionen skaber muligheder

”Meto­den ska­ber iføl­ge sko­ler­ne mulig­hed for at arbej­de med under­vis­nings­dif­fe­ren­ti­e­ring, inklu­sion og klas­se­le­del­se.” Sådan skri­ver EVA om Uge­ske­ma­Re­vo­lu­tio­nen i sin nye­ste rap­port. Uge­ske­ma­Re­vo­lu­tio­nen er en for­holds­vis ny måde at orga­ni­se­re under­vis­nin­gen på, hvor det bli­ver muligt at under­vis­nings­dif­fe­ren­ti­e­re og inklu­de­re ele­ver med sær­li­ge behov. Ele­ver­ne beva­rer deres lyst til at lære, og det bli­ver muligt […]

Læs mere ...