Kategori: Erfaringer

Den fedeste måde at være lærer på

”De elsker det! De er topmotiverede! Og de kan ikke vente på at gå i gang. Skal vi lave noget andet, bliver det altid besvaret med et “øøøøv… hvornår må vi SÅ lave Ugeskema?”. Jeg kan slet ikke se mig selv undervise på andre måder.” Sådan skriver Signe, der har undervist med Ugeskema på 1.… Læs mere »

Ugeskema i Udskolingen – giver “total mening”

Når du arbejder med Ugeskema i udskolingen, bliver det muligt for dig at få elevernes mange forskellige kompetencer i spil, og det faglige niveau bliver virkelig højt. ”I overbygningen er stort set alle fag i skemaet, og det giver helt klart eleverne en større selvstændighed,” fortæller Lisbeth Haahr, til Bornholms Tidende i artiklen ”UgeskemaRevolutionen giver overblik… Læs mere »

Overskud og trivsel i skolen

Fra “træt med træt på” til overskud på 3 uger Louise fortæller, hvordan hun er gået fra ”træt med træt på” til overskud på kun 3 uger 🙂 ”Tak…. Jeg har verdens skønneste, larmende, livlige, forskellige og opmærksomhedssøgende elever i 3. klasse… Tit har jeg tænkt pyh ha… Træt med træt på. Og stadig ikke… Læs mere »

Tæt på skoleskift

”Efter at vi startede med Ugeskema, er der faldet ro over Peter – og også på hans mor. Han var ellers tæt på at flytte skole,” fortæller hans lærer. ”Før manglede han udfordringer, havde det dårligt med kammeraterne og oplevede at klassen var meget larmende. Nu ser det helt anderledes ud 🙂 Nu ser det… Læs mere »

Må vi lave Ugeskema i frikvarteret?

Må vi lave Ugeskema i frikvarteret? ”Jeg klapper virkelig i mine hænder!” skriver Mie efter tredje dag med Ugeskema – det gør jeg også, når jeg læser om hendes erfaringer: ”Jeg gik i gang med Ugeskema i min 2.klasse i denne uge. Det er bare gået fantastisk. Matematiklæreren er også hoppet med 🙂 Vi oplevede… Læs mere »

Elever har styr på egen læring

To lærere på Nors Skole har introduceret Ugeskemarevolutionen – og det skaber begejstring, koncentration og motivation   Indtil for nyligt var denne klasse vant til, at læreren stod ved tavlen og satte alle eleverne i gang med den samme opgave, hvorefter hun kom rundt for at hjælpe. Det gav ofte uro, ventetid og trætte børn.… Læs mere »

Revolution på Kollerup Skole

”Tiden bliver udnyttet godt”, mener Jørgen Damgaard og fortæller, at han har fred og ro til at hjælpe sine elever. Grunden er, at han ikke skal hjælpe alle med det samme på samme tid, og at eleverne kan lave noget andet, mens de venter på hjælp. Hjælpen går efter tur, og eleverne sætter en klods… Læs mere »

Forældrene er glade for UgeskemaRevolutionen

En spørgeskemaundersøgelse blandt 2. klassesforældre viser stor tilfredshed med Ugeskema. Børnene bestemmer selv, i hvilken rækkefølge de vil løse opgaverne på Ugeskemaet. Det giver dem lyst til skolearbejdet og deres arbejdsindsats er højere og indlæringen større. Undersøgelsen indgår i den nye bog UgeskemaRevolutionen ”Fire drenge kommer ind og sætter æggeuret på plads og sletter deres… Læs mere »