Rammesætning i engelskundervisning – giver overblik og selvstændige elever

Skrevet 8. december 2015

Sarah Tarp har skrevet bacheloropgave i engelsk med UgeskemaRevolutionen som omdrejningspunkt. Opgaven hedder ”Rammesætning i engelskundervisning – giver overblik og selvstændige elever”. Hun undersøger, hvordan UgeskemaRevolutionen kan bidrage til at give eleverne medbestemmelse og dermed medansvar i engelskundervisningen i udskolingen.

Rammesætning i engelskundervisning

Sarah skriver blandt andet, at det frie valg af samarbejdspartnere kan give eleverne en tryghedsfølelse, der gør, at de kan præstere optimalt, når de skal kommunikere på et fremmedsprog. De vælger kammerater, som de er trygge ved og ikke er bange for at tabe ansigt eller være til grin overfor. Denne tryghed er vigtig, når en ny sprogbruger skal tage chancer og afprøve forskellige hypoteser.

I sin konklusion skriver hun blandt andet: ”Så er der noget Ugeskemaet ikke tager højde for? Umiddelbart er mit svar nej. Dette bliver bekræftet, når jeg hører udtalelser fra folk, der har arbejdet med skemaet, og vurderinger fra de elever der selv har afprøvet det.”

Sarah har givet mig lov til at dele sin bacheloropgave med jer: