Selvstændighed på skemaet

Skrevet 21. januar 2015

”For mig har den største forskel været, at der er mere tid til den enkelte elev. Nu har jeg snakket med en elev i fem minutter, og de andre har arbejdet videre i mellemtiden, så det fungerer faktisk godt,” siger Mette Sørensen i en artikel om UgeskemaRevolutionen i Viborg Folkeblad.

Hvor er det dejligt at høre, at I også oplever, at Ugeskema frigiver tid til mere nærvær med den enkelte elev. Jeg er godt klar over, at det kan være svært at tro, når man hører det første gang.

Jens Johansen, der er pædagogisk leder udtaler: ”Vi ved jo ikke, om det her er løsningen på alt, men det er en anden måde at gøre det på i forhold til den, der har været brugt i 200 år. Og hvis man har mod på at gå ind i det og gøre det konsekvent, så er jeg sikker på, at alle skoler vil kunne få noget godt ud af det.”

Viborg Folkeblad: Selvstændighed på skemaet

 

Vil du læse flere erfaringer?

Læs alle omtalerne af UgeskemaRevolutionen