Nu må jeg endelig offentliggøre den fulde lektørudtalelse på min nye bog. Og jeg er både glad, stolt og utrolig taknemmelig 🙏 over den anbefaling, bogen får i den ’officielle boganmeldelse’. Den indeholder nemlig en anbefaling om at indkøbe bogen til PLC, folkebibliotek og biblioteker ved professionshøjskolerne 👍 👍 👍
Måske får du selv lyst til at læse bogen, når du har set lektørudtalelsen 😉
Her er et lille uddrag af det, lektøren har skrevet …
”Metodens struktur effektiviserer forberedelsen, samtidig med at læreren på tætteste vis kan følge sine elevers faglige udvikling.”
Og hvem drømmer ikke om det 😉
Lektøren fremhæver også, at det er dejligt, at der er eksempler fra både indskoling, mellemtrin og udskoling, og at hvert kapitel er fyldt med praksiseksempler og fotos fra undervisningssituationer. Hun skriver desuden:
“Forfatteren skriver med stor begejstring. Det smitter.”
Læs mere og køb bogen
Her kan du læse hele lektørudtalelsen:
I 16 kapitler sættes der fokus på, hvordan man kan indføre undervisningsmetoden “UgeskemaRevolutionen” i skolen på alle klassetrin. Grundidéen er, at eleverne gennem arbejdet bliver gode til at strukturere deres egen læring, til at samarbejde og til at hjælpe hinanden
Indhold
- Så dygtige som muligt
- Sådan kommer du nemt i gang
- Varieret skoledag & faglig fordybelse
- Undervisning i fagene
- Understøttende undervisning
- Bevægelse
- Ro og klasseledelse
- Trivsel og undervisningsmiljø
- Målstyret undervisning og læring
- Individuelle mål og handleplaner — mod nye højder
- Elevinddragelse
- Undervisningsdifferentiering
- Inklusion
- Forældresamarbejde
- Den åbne skole
- Træf udbytterige valg
Kort om bogen
Karina Winther fremhæver UgeskemaRevolutionens fordele i tiden efter den nye reform. Metodens strukturer effektiviserer forberedelsen, samtidig med at læreren på tætteste vis kan følge sine elevers faglige udvikling. For lærere og lærerstuderende
Beskrivelse
I 16 kapitler sættes der fokus på, hvordan man kan indføre metoden i skolen på alle klassetrin. Grundideen er, at eleverne gennem arbejdet bliver gode til at strukturere deres egen læring, gode til at hjælpe andre og gode til at samarbejde. Metoden giver mulighed for høj grad af differentiering. Desuden diskuteres inklusion, klasseledelse, trivsel, mål og handleplaner lige som elevinddragelse og forældresamarbejdet også hver får et kapitel. Når eleverne på denne måde bliver selvhjulpne, frigives der tid til, at læreren kan få mere tid til den enkelte elev. Hvert kapitel er fyldt med praksiseksempler og fotos fra undervisningssituationer
Vurdering
Forfatteren skriver med stor begejstring. Det smitter. Det er dejligt, at der er eksempler fra både indskoling, mellemtrin og udskoling.
Til bibliotekaren
Anbefales indkøbt til PLC, folkebibliotek og biblioteker ved professionshøjskolerne.
Lektørudtalelse af
Ingelise Blom Hansen