Undervisningsdifferentiering og inklusion – helt naturligt

Skrevet 10. december 2016

Undervisningsdifferentiering og inklusion – helt naturligt

”Man behøver ikke engang tænke over buzz-ordene ’differentiering’ og ’inklusion’, fordi det er så integreret i hinanden, og det er så sammensmeltet, at det er noget, der naturligt sker i undervisningen med UgeskemaRevolutionen,” fortæller Nicolaj.

Det kan vist ikke siges smukkere 🙂

Se videoen med Nicolaj.

Her kan du læse, hvad Nicolaj fortæller:

Jeg hedder Nicolaj Petersen, og jeg arbejder som pædagog på Nuuks Internationale Friskole. Jeg skal til at starte med at køre med Ugeskema.

Jeg har gået på seminariet for et par år siden, hvor buzz-ordene var ’inklusion’ og ’differentiering’ – også i forhold til reformen. Det, jeg nogle gange syntes var problematisk, var, at selvom der var værktøjer til at kombinere de to ting, og selvom det blev teoretiseret til ukendelighed stort set, så syntes jeg stadigvæk, at det var to størrelser, som ikke altid var særlig sammenhængende i forhold til praksis, klassepædagogik, kan man sige.

Det har jeg bare oplevet med Ugeskemaet, at det, det kan, det er, at man behøver ikke engang tænke over buzz-ordene ’differentiering’ og ’inklusion’, fordi det er så integreret i hinanden, og det er så sammensmeltet, at det er noget, der naturligt sker i undervisningen med UgeskemaRevolutionen.

Det, har jeg syntes, har været superinspirerende.