Kategori: Mundtlig dimension

Mundtlig dimension og sprogfag og på Ugeskemaet

Inspiration til den mundtlige dimension og sprogfag, hvor du får frigivet din tid til dialog med hver enkelt elev. Aktive elever giver høj læring.

Tid til dialog i engelsk, tysk og fransk

Tid til dialog i engelsk, tysk og fransk Jeg har fået lov til at dele spændende viden med jer omkring sprogundervisningen. Rammesætning i engelskundervisning – giver overblik og selvstændige elever Under overskriften: ”Rammesætning i engelskundervisning – giver overblik og selvstændige elever”, skriver Sarah Tarp, hvordan UgeskemaRevolutionen kan bidrage til at give eleverne medbestemmelse og dermed… Læs mere »

Rammesætning i engelskundervisning – giver overblik og selvstændige elever

Sarah Tarp har skrevet bacheloropgave i engelsk med UgeskemaRevolutionen som omdrejningspunkt. Opgaven hedder ”Rammesætning i engelskundervisning – giver overblik og selvstændige elever”. Hun undersøger, hvordan UgeskemaRevolutionen kan bidrage til at give eleverne medbestemmelse og dermed medansvar i engelskundervisningen i udskolingen. Sarah skriver blandt andet, at det frie valg af samarbejdspartnere kan give eleverne en tryghedsfølelse,… Læs mere »

Sprogfag på Ugeskemaet

Når du bygger sprogfagene ind i Ugeskemaet, har du bedre betingelser for at korrigere elevernes udtale og udvide deres ordforråd. Det skyldes din mulighed for at have kommunikationen med den enkelte eller en mindre gruppe ad gangen. Jeg vil anbefale, at du også fylder grammatik og andre skriftlige opgaver fra sprogfagene på Ugeskemaet – opgaver,… Læs mere »

Revolutionen på skemaet

Jeg har bedre tid til at komme rundt og snakke med de enkelte elever, siger Jytte Andresen. Desuden opdager jeg mere, hvem der har brug for mere hjælp, end jeg havde formodet. De kan nemlig ikke længere gemme sig, da jeg jo snakker med dem hver især om de opgaver, der skal løses, i stedet… Læs mere »