Ro i undervisningen

Helt ro

Klasseledelse

Vi har for­skel­li­ge græn­ser for, hvad vi mener med ro i under­vis­nin­gen. For mig bety­der ro, at der skal være HELT STILLE. Hvis du begyn­der at tale, mens nog­le ele­ver sta­dig små-snak­ker, sig­na­le­rer du, at det er det, du mener med ro.

Ro i undervisningen

Jeg ple­jer at klap­pe for at få ro. I ind­kø­rings­fa­sen er det som regel nød­ven­digt at klap­pe fle­re gan­ge. Her hand­ler det om selv at beva­re roen ;-). Når der er helt stil­le, ple­jer jeg at sige: ”Hvor er det dej­ligt, at der blev ro”; alt­så aner­ken­de, at nu gør de det, jeg ønsker.

 

Ele­ver vil ger­ne leve op til vores for­vent­nin­ger, så næste gang er vej­en til ro i under­vis­nin­gen meget kor­te­re.