Kategori: Erfaringer

Erfaringer med Ugeskema i folkeskolen – overskud og overblik er sandt…

Fagligt niveau er steget markant efter indførelse af Ugeskema. Erfaringerne, der alle er positive, har givet trivsel i klassen…

Ro, struktur, inklusion og undervisningsdifferentiering

Ro, struktur, inklusion og undervisningsdifferentiering i Nuuk ”UgeskemaRevolutionen har gavnet rigtig godt, fordi det har skabt ro, struktur, inklusion og undervisningsdifferentiering,” fortæller Dorthe Bidstrup, som er skoleinspektør på Kangillinnguit skolen i Nuuk. ”Undervisningsmetoden har været brugt gennem et halvt år, og lærerne er glade for resultaterne og anbefaler metoden til andre skoler,” konkluderer Nuuk TV.… Læs mere »

UgeskemaRevolutionen skaber muligheder

UgeskemaRevolutionen skaber muligheder ”Metoden skaber ifølge skolerne mulighed for at arbejde med undervisningsdifferentiering, inklusion og klasseledelse.” Sådan skriver EVA om UgeskemaRevolutionen i sin nyeste rapport. UgeskemaRevolutionen er en forholdsvis ny måde at organisere undervisningen på, hvor det bliver muligt at undervisningsdifferentiere og inkludere elever med særlige behov. Eleverne bevarer deres lyst til at lære, og… Læs mere »

Overblik giver kvalificerede karakterer

Overblik giver kvalificerede karakterer ”Allerede efter 4 uger med Ugeskema har jeg meget større overblik, end jeg nogensinde har haft før på det her tidspunkt,” fortæller Janne, som er lærer i 10. klasse. Hun har klassen i engelsk i 3 timer om ugen, og efter kun 12 timer er hun i stand til at give… Læs mere »

Alt det overskud – kan det nu også passe

Alt det overskud – kan det nu også passe Jeg ved godt, at det lyder rosenrødt og næsten som en uopnåelig ønskedrøm, når jeg fortæller, at det faktisk kan lade sig gøre med både undervisningsdifferentiering, inklusion, klasseledelse og overskud i din hverdag i folkeskolen. Kan det nu også passe med alt det overskud, tænker du… Læs mere »

Den fedeste måde at være lærer på

”De elsker det! De er topmotiverede! Og de kan ikke vente på at gå i gang. Skal vi lave noget andet, bliver det altid besvaret med et “øøøøv… hvornår må vi SÅ lave Ugeskema”. Jeg kan slet ikke se mig selv undervise på andre måder.” Sådan skriver Signe, der har undervist med Ugeskema på 1.… Læs mere »

Ugeskema i Udskolingen – giver “total mening”

Ugeskema i Udskolingen – giver “total mening” Når du arbejder med Ugeskema i udskolingen, bliver det muligt for dig at få elevernes mange forskellige kompetencer i spil, og det faglige niveau bliver virkelig højt. ”I overbygningen er stort set alle fag i skemaet, og det giver helt klart eleverne en større selvstændighed,” fortæller Lisbeth Haahr, til… Læs mere »

Overskud og trivsel i skolen

Fra “træt med træt på” til overskud på 3 uger Louise fortæller, hvordan hun er gået fra ”træt med træt på” til overskud på kun 3 uger 🙂 ”Tak…. Jeg har verdens skønneste, larmende, livlige, forskellige og opmærksomhedssøgende elever i 3. klasse… Tit har jeg tænkt pyh ha… Træt med træt på. Og stadig ikke… Læs mere »

Tæt på skoleskift

Tæt på skoleskift ”Efter at vi startede med Ugeskema, er der faldet ro over Peter – og også på hans mor. Han var ellers tæt på at flytte skole,” fortæller hans lærer. ”Før manglede han udfordringer, havde det dårligt med kammeraterne og oplevede at klassen var meget larmende. Nu ser det helt anderledes ud 🙂 Nu… Læs mere »

Må vi lave Ugeskema i frikvarteret?

Må vi lave Ugeskema i frikvarteret? ”Jeg klapper virkelig i mine hænder!” skriver Mie efter tredje dag med Ugeskema – det gør jeg også, når jeg læser om hendes erfaringer: ”Jeg gik i gang med Ugeskema i min 2.klasse i denne uge. Det er bare gået fantastisk. Matematiklæreren er også hoppet med 🙂 Vi oplevede… Læs mere »